Follow us!

Get in touch with us

Objekt har lagts till

Få 20% rabatt!arrow_drop_up

Frakt och returer

Frakt

Vi erbjuder GRATIS spårbar frakt över hela världen.

Vårt lager behandlar och skickar ut alla beställningar på vardagar (måndag-fredag) med undantag för helgdagar. Vi har en genomsnittlig leveranstid på 5-15 dagar.

Vi har valt att skicka produkterna direkt från leverantören till dig. Detta eftersom vi sparar betydande kostnader på transport, lagring och emballering av våra beställningar. På detta sätt kan vi erbjuda dig de bästa priserna på våra produkter.

Även om vi betalar alla importkostnader i förväg, kan det hända att importkostnader måste betalas vid upphämtning. AniPaw är inte ansvarig för dessa importkostnader och betalar därför inte detta belopp. Om du skickar oss ett e-postmeddelande kan vi ta reda på vad som gick fel och försöka hitta en lösning.

Har du några frågor?

Kontakta oss längst ner på sidan eller skicka oss ett e-postmeddelande.

Vill du spåra din beställning?

Längst ner på webbsidan hittar du avsnittet "Spåra din beställning". När du lägger en beställning hos oss kommer du att få en spårningskod efter några dagar. Denna spårningskod blir aktiv efter några dagar, eftersom den måste gå igenom systemet och skannas. Efter 3-5 dagar har du fått ditt spårningsnummer och kan följa din beställning.

Utelämnade paket

Om paketen inte blir uthämtade och hamnar på mellanlager förbehåller vi oss rätten att kräva en administrationsavgift för att täcka våra kostnader för returfrakt, expeditions- och hanteringskostnader, för närvarande 89 SEK.

Om paketet inte hämtas på postterminalen, skickas det till ett större postlager. Där lagras paketet i 60 dagar. Om du inte har kontaktat oss om ditt paket inom dessa 60 dagar, kommer paketet att kasseras, och vi tar allt ansvar för detta. Vi återbetalar då inte beloppet.

Kunden är ansvarig för att ange korrekt leveransadress och rätt namn på mottagaren vid beställning. Om paketet returneras till oss eftersom kunden har angett fel leveransadress, t.ex. postnummer, fel gatunamn eller nummer, och fel namn på mottagaren, kommer kunden att debiteras för fraktkostnader tur och retur på 150 SEK.

Om du vill häva köpet efter att paketet har skickats från oss, måste du hämta paketet och skicka det tillbaka till oss så att paketet är oss i hände inom 14 dagar från fakturadatum för att vi ska kunna häva köpet. Mer information hittar du längst ner på sidan under "Retur".

Returer - returns

För varor som är köpta hos oss erbjuder vi 30 dagars returrätt i nästan alla fall. Det betyder att du kan begära retur 30 dagar efter att du har mottagit varan.

Om du vill returnera en vara måste den uppfylla följande villkor:

  • Varan måste vara i nytt skick.
  • Varan får inte ha använts.
  • Varan får inte ha skadats av kunden.
  • Varan måste skickas med spårbar försändelse.
  • Vi måste ha mottagit information om returen.

Om dessa villkor inte är uppfyllda, kommer returen inte att accepteras, och den kommer att skickas tillbaka till kunden.

Så här gör du det i 3 enkla steg:

  1. Kontakta Oss
    Om du vill reklamera en vara från oss, kan du skicka oss ett e-postmeddelande. Du hittar detta alternativ under "Kontakta oss" längst ner på sidan. Vi kommer då att skicka dig ett reklamationsformulär.
    Skicka Din Vara
    Skicka varorna och returformuläret till den angivna adressen. Om denna information saknas kan vi inte se att returen kommer från dig. Se till att paketet är spårbart, du är ansvarig för avsändaren av paketet. Observera att du måste skicka produkten inom 14 dagar efter att du har informerat oss om returen.
    Din Reklamation Behandlas
    När vi har mottagit din reklamation, utvärderar vi de reklamerade varorna och behandlar din återbetalning. Pengarna återbetalas via den betalningsmetod du använde vid köpet, om du inte har begärt något annat. Beloppet återbetalas inom 14 dagar.